Jeśli chodzi o zakładanie firmy, należy wypełni formularz CEIDG na stronie firma. gov. pl. Instrukcje wypełniania takiego formularza można bez problemu znaleźć w internecie, potrzebna będzie też wyszukiwarka pkd, ponieważ musimy podać kod PKD podczas rejestracji naszej firmy. Wpis do Ewidencji traktuje się jako wniosek o nadanie numeru REGON, nadanie numeru NIP, ale też wybór formy opodatkowania oraz zgłoszenia płatnika składek ubezpieczeniowych dla ZUS (płatnikiem jest osoba opłacająca nie tylko swoją składkę, ale również składki swoich pracowników).

 

Formularzem zgłasza się też zmiany w zakresie podawanych informacji. Obowiązek zgłoszenia zmian wynosi 7 dni od ich zaistnienia. Czasem zdarza się tak, że w czasie rejestrowania własnej firmy, nie ma się jeszcze numeru REGON lub NIP. Po otrzymaniu tych numerów nie ma konieczności aktualizowania danych w systemie – pojawią się tam one automatycznie. Nie każdy radzi sobie ze wszystkimi etapami zakładania firmy i właśnie dlatego istnieją specjalne biura, które w tym pomagają. Na pewno warto skorzystać z ich oferty, by szybko załatwić formalności.